All black in Italy

Klänning - Ivyrevel

Fyndade denna fina klänning nu i somras, gillar framför allt den lite djupare ryggen. Och svarta klänningar kan man inte ha för många av ;)

Senaste veckorna

Hej på er! :) Alltså jag har haft så fullt upp de senaste veckorna nu sen vi kom hem från semestern. Blivit en liten ofrivillig paus härifrån bloggen också pga att programmet jag redigerar bilder i inte funkade helt plötsligt (och känns för omständigt att använda PS som jag har på datorn), hittat ett annat nu iaf men är inte helt sams med det haha. Men så jag har nu fortsatt med Italien-bilderna så de inläggen kommer!

Dessa veckor har iallafall bestått av jobb, umgås med familjen, jobb, vänner, mera jobb och så är det en annan sak på gång som jag kanske inte riktigt vill gå ut med än, men det kommer ;)

Annars är det bara bra med mig iallafall! Sitter hemma i soffan fortfarande i morgonrock och tofflor haha, men det får man göra när man är ledig. V jobbar, sen ikväll ska vi äntligen umgås med Cornelia och Johannes. Så det ser jag fram emot! Tänkte bjuda på lite blandade bilder här nedan från de senaste veckorna:

Svart, svart, svart på jobbet

Väntar på bussen för att åka ner och fixa nya naglar (bilder kommer såklart :))

I favorit-kappan från Zara

Fick äntligen till en fika-dejt med min fina Jennifer ♥ Så mycket att ta igen, så det var välbehövligt :)

Haft gala-tema på jobbet!

En ledig onsdag med mitt hjärta, då passade vi på att baka scones och ta en riktig långfrukost tillsammans ♥

Sedan en vända ner på stan för lite ärenden, plus en sväng förbi Mio där vi råkade spontanshoppa en ny säng haha. Jag var såklart lika färgglad som vanligt...

Och denna vecka har det vart Pride-vecka här i Dalarna! Jag fixade lite bilder på jobbet som centrum lagt ut på sociala medier :)

Jag med mina fina kollegor under veckan :) Happy Pride, sprid kärlek ♥

Sardinien, Italien 16-23 augusti: del 1

Onsdagen 16 augusti var det äntligen dags för vår efterlängtade semester till Sardinien, Italien ♥ Flyget gick vid 16 på eftermiddagen, så vi hade en lugn förmiddag på tåget plus några timmar på Arlanda där vi passade på att äta en större lunch och strosa runt bland butikerna. Sverige bjöd på kalla grader och regn så det kändes rätt skönt att stiga på flyget ner till värmen.

Vi landande iallafall på Sardinien vid 19-tiden, hämtade våra väskor och hoppade på bussen till hotellet. Väl framme fick vi äta en sen middag i bufférestaurangen trots att vi inte bokat all inclusive, det var fint gjort av dem tycker jag. Efter det fick vi checka in och gick till vårt rum. Vid det här laget var klockan 21 och det var alldeles kolsvart ute så vi hade ingen aning om hur hotellområdet såg ut haha. Blev en ganska tidig kväll efter vi packat upp väskorna.

Vaknade upp första morgonen på hotellet och öppnade dörren till balkongen,detta var vår utsikt! Mellan palmerna kunde man iallafall se lite av havet trots att det inte syns på bild.

Också från balkongen. Vi bokade resan via TUI och bodde på deras Family Life Baia di Conte :)

Efter en stor frukostbuffé gick vi ner till stranden, som var hotellets egna - så skönt! Gratis solstolar + parasoll och det fanns alltid platser att hitta utan problem. Alltså det var så sjukt vackert här, svårt att få med på bild tycker jag men kommenterade minst en gång om dagen om hur otroligt fint det var haha!

Stranden låg liksom skyddad i en vik, med klart och fint vatten.

Efter en lång dag på standen, och ett par timmar vid hotellpoolen gick vi upp till rummet för att duscha av oss. Vi hade bokat bord på hotellets Tavernan, så innan det passade vi på att strosa runt på hotellområdet. Hotellet ligger i/vid en nationalpark, helt avskilt och lugnt - och sååå fint (som sagt) ♥

Ett stycke jag

Stranden på kvällen

Solnedgång :) Fick inte några bilder från middagen, men det var såå sjukt gott och vi rullade upp till rummet kan man säga haha. De hade liksom en färdig middagsplan, typ 5-6 förrätter, en huvudrätt och 3 efterrätter som vi delade på.

Så, det var första omgången med bilder, fler kommer självklart! :)